Dziękujemy za to, że odwiedzasz tą stronę. Prosimy abyś zapoznał się z poniższymi zasadami, aby w pełni poprawnie korzystać z Klubu, zajmuje to tylko 7 minut.

Przydatne linki:

Zasada 1: Bądź kulturalny i profesjonalny

To jest kulturalne miejsce przeznaczone do dyskusji o automatyce i robotyce

Chcielibyśmy, abyś traktował to forum dyskusyjne z szacunkiem. Tworzymy wspólny skarbnicę społecznościową – czyli miejsce, w którym dzielimy się umiejętnościami, wiedzą i zainteresowaniami poprzez ciągłą rozmowę.

Staraj się tworzyć wartościowe dyskusje, wspierajmy się na wzajem, dawajmy przykład innym. Unikajmy nieprzyjemnych komentarzy i docinek. Staraj się być profesjonalistą w swoich wypowiedziach i dziel się wiedzą. To miejsce jest klubem, a więc traktujmy każdego członka z szacunkiem.

Zasada 2: Poprawnie zakładaj tematy.

Zakładając nowy temat należy uzupełnić 4 elementy:

  1. Wybierz kategorie: Twój temat powinien znaleźć się w odpowiedniej kateogrii. Zanim go założysz zapoznaj się ze stroną z kategoriami
  2. Dodaj tytuł: Tytuł wątku to bardzo ważna część Twojego posta - dobrze dobrany tytuł wstępnie informuje o tym, czego dotyczy Twój problem. Jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas - ktoś, kto nie ma wiedzy w danej dziedzinie, nie musi zaglądać do Twojego tematu, może zaś skupić się na pomocy innemu Użytkownikowi.
  3. Dodaj istniejące lub nowe Tagi: np. nazwa firmy, nazwa sprzętu, dziedzina, miasto itp. Dzięki temu ułatwisz wyszukiwanie wątku w grupie.
  4. Dodaj opis: W treści samego posta postaraj się jak najjaśniej opisać objawy problemu lub zachęć do dyskusji, podaj maksymalną ilość informacji. Dodaj też obrazy i linki jeśli to ułatwi lub poprawi dyskusję. Jeżeli już w poście otwierającym znajdziemy dużo informacji, zaoszczędzi to sporo czasu, nie będzie trzeba dopytywać o na przykład: architekturę systemu, rodzaj sprzętu, jakim dysponujemy, wersję sterowników, numer seryjny lub to, co zostało już zrobione.

Teraz bardzo ważne!

Dodając treść tematu w kategorii #wsparcie-techniczne należy dokładnie opisać problem. Nie zadawaj pytań w stylu “Czy ktoś miał z tym do czynienia?” tylko od razu opisz co to jest, w czym problem i co już próbowałeś z tym zrobić. Postaraj się opisywać posty dokładnie aby członkowie mogli Tobie pomóc. Staraj się zadawać pytania na które da się konkretnie odpowiedzieć. Jeśli możesz dodaj zdjęcia które pomogą członkom zorientować się w temacie.

:warning: Jeśli nie masz dostępu do danej kategorii, a uważasz że powinieneś mieć, to napisz w tej sprawie do Administracji

Zasada 3: Utrzymuj porządek: każda kategoria ma swoje zasady

Aktualnie przeglądasz ogólne zasady klubu. Zanim zaczniesz aktywnie udzielać się w klubie prosimy abyś zapoznał się z kategoriami. Wchodząc w każdą z nich na samej górze będzie znajdował się przyklejony wątek z opisem zasad danej kategorii. To nie zajmuje dużo czasu i pomaga lepiej zorientować się w panujących tutaj zasadach.

Przykład:

Moderatorzy klubu mogą przenieść Twój wątek w odpowiednią kategorię bez uprzedzenia, ale wolimy abyś sam się orientował gdzie i jaki temat ma się znajdować.

Poświęć trochę czasu na umieszczanie postów w odpowiednich miejscach. Sprawi to, że będzie więcej czasu na dyskusję, a nie porządkowanie postów na stronie.

  • Nie umieszczaj postów w nieodpowiedniej kategorii.
  • Nie publikuj tej samej rzeczy w kilku różnych tematach.
  • Nie publikuj odpowiedzi, które nie wnoszą nic konkretnego.
  • Nie podpisuj swoich postów – każdy post jest podczepiony do Twojego profilu.

Jednym ze sposobów na usprawnienie dyskusji jest odkrycie tych, które już się odbywają. Poświęć trochę czasu na przeglądanie tematów przed udzieleniem odpowiedzi lub rozpoczęciem własnego wątku, a będziesz mieć większą szansę na poznanie innych osób, które podzielają twoje zainteresowania.

Zasada 4: Dbaj o cel klubu - ogólnopolski support z automatyki i robotyki

Główny cel klubu to utworzenie miejsca do wspólnego wsparcia technicznego. Opracowaliśmy mechanizmy ułatwiające udział odpowiednich osób w dyskusji poprzez system powiadomień.

Oprócz kategorii w klubie znajduje się mechanizm tagów oraz grup.

  1. Tagi to bardzo przydatna funkcja do organizacji tematów. Główna idea klubu to powiązanie różnych grup inżynierów np. integratorów ze specjalistami pracującymi w firmie produkującej sprzęt. Dodając odpowiednie tagi pozwalamy innym je śledzić oraz łatwiej wyszukiwać, zapraszając ich w ten sposób do dyskusji.
  2. Grupy: firmy mogą zakładać grupy dla swoich inżynierów a klubowicze mogą te grupy przywołać do dyskusji dodając znak @ i nazwę firmy. Pracownicy działu technicznego zapisani w grupie otrzymają powiadomienie. Więcej wskazówek dla firm.

Przykład:

Powstaje nowy temat w kategorii “Wsparcie Techniczne”, który zawiera tagi “siemens, plc, tiaportal”. Specjaliści pracujący w dziale supportu firmy Siemens mogą śledzić tag “siemens”, otrzymają zatem powiadomienie i w ten sposób dołączą się do dyskusji. Pozostali eksperci np. pracujący na UR lub jako Integratorzy w ten sam sposób mogą wzajemnie się wspierać. Tagi to ważna sprawa!

Dzięki tej zasadzie wspólnie zbudujemy Ogólnopolski Support Automatyki i Robotyki.
Brzmi konkretnie prawda? :wink:

Zasada 5: Reklama, zorganizowane akcje i wszelki marketing

Klub może wydawać się bardzo atrakcyjnym miejscem aby zwiększyć zasięg swojej sprawy. Jest to możliwe pod warunkiem, że zostanie wykonane w zorganizowany sposób.

Dlatego wszelkie ogłoszenia, komunikaty, ankiety, publikacje firm, prezentacje i inne formy o charakterze marketingowym należy wcześniej konsultować z administratorami klubu.

:no_entry: ZABRONIONE!

  • Samowolne zamieszczanie tematów o charakterze reklamowym jest surowo zabronione a nachalne próby będą skutkowały usunięciem z klubu. Np. link do swojego produktu, artykułu itp.
  • Założenie nowego tematu z linkiem do swojej strony lub bloga w innej kategorii niż #newsy oraz bez wcześniejszej konsultacji i pozwolenia od administracji
  • Próby szeptanego marketingu np. z kilku kont.

:white_check_mark: DOZWOLONE

DLA FIRM: Jeśli interesujesz się współpracą z klubem jako firma:
dołącz do grupy @Strefa-Promowania. Możemy przydzielić dostęp do:

DLA BLOGERÓW: Jeśli chcesz publikować artykuły do swojego bloga jako osoba fizyczna
dołącz do grupy @Blogerzy. Możemy przydzielić dostęp do:

  • Dodawania w kategorii #newsy:blogi linków do swoich artykułów.

:warning: Jeżeli chcesz po prostu dodać ciekawy link do jakieś strony, to dodaj go do głównej kategorii #newsy - moderatorzy otrzymają powiadomienie i opublikują link, ewentualnie skontaktują się w celu przydzielenia dostępu do samodzielnej publikacji.

Zasada 6: Bądź zgodny, nawet jeśli myślisz inaczej

Możesz mieć ochotę, aby odpowiedzieć na dany temat nie zgadzając się nim. W porządku, masz do tego prawo. Musisz jednak pamiętać, aby krytykować samą ideę, a nie ludzi. Proszę unikaj:

  • Przezywania.
  • Krytykowania osób, a nie ich wypowiedzi.
  • Odpowiadania na ton wypowiedzi, a nie na jej treść.
  • Automatycznego sprzeciwiania i niezgadzania się ze wszystkim i wszystkimi.

Zamiast tego, postaraj się dostarczyć uzasadnionych kontrargumentów, które podniosą poziom rozmowy.

Zasada 7: Twój udział tutaj ma znaczenie - Twóż nowe dyskusje

Rozmowy, które się tutaj toczą nadają ton każdej nowej wizycie. Pomóż nam wpłynąć na przyszłość tej społeczności, poprzez wybór dyskusji, które sprawiają, że forum jest interesującym miejscem. Od tego służy właśnie kategoria #dyskusje

Klub dostarcza narzędzi, które umożliwiają społeczności wspólne zidentyfikowanie najlepszych (i najgorszych) tematów. Narzędzia: zakładki, polubienia, odpowiedzi, edycja i tym podobnych.

Przyczyńmy się do tego, aby ta społeczność z każdym kolejnym dniem była coraz lepsza. Pomóż nam stworzyć wspaniałe miejsce do dyskusji poprzez ciągłą prace nad ulepszaniem poziomu dyskusji. Jeżeli nie jesteś pewien, czy Twój post będzie wnosił coś wartościowego do rozmowy, przemyśl wszystko jeszcze raz i włącz się do dyskusji.

Tematy poruszane na tej stronie mają dla nas duże znaczenia i chcemy, aby miały znaczenie również dla Ciebie. Szanuj omawiane tematy oraz ludzi, którzy udzielają się na tej stronie, nawet jeśli nie zgadasz się z niektórymi z nich.

Zasada 8: Jeśli dostrzeżesz problem, zgłoś go

Moderatorzy posiadają specjalną władzę; są odpowiedzialni za ten klub, tak samo jak i Ty. Z Twoją pomocą, moderatorzy uczynią to miejsce przyjaznym dla wszystkich.

Gdy widzisz nieodpowiednie zachowanie, nie reaguj na nie. Zachęca to do złego zachowania, co pochłania naszą energię i marnuje nasz czas. Jeśli zauważysz takie zachowanie, oznacz to i kliknij w ikonę flagi. Moderatorzy otrzymają powiadomienie. Jeśli pojawi się wystarczająca liczba zgłoszeń, odpowiednie działania zostaną podjęte automatycznie przez skrypt witryny lub w wyniku interwencji moderatora.

Aby utrzymać nasza społeczność w ryzach, moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia dowolnej treści lub konta użytkownika z dowolnego powodu w dowolnym czasie. Moderatorzy nie przeglądają nowych postów; moderatorzy i operatorzy witryn nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane przez społeczność.

Zasada 9: Obywatelski obowiązek

Nic nie zakłóca porządnej rozmowy, tak jak ordynarne zachowanie:

Bądź odpowiedzialny. Nie publikuj niczego, co rozsądna osoba uznałaby za treść obraźliwą, agresywną lub mowę nienawiści.

  • Utrzymuj to miejsce wolne od niepotrzebnych postów. Nie publikuj niczego nieprzyzwoitego.
  • Szanujcie się nawzajem. Nie nękajcie nikogo, nie podważajcie zdania ludzi, nie ujawniajcie swoich prywatnych danych.
  • Szanuj nasz klub. Nie publikuj spamu lub w inny sposób nie zaśmiecaj klubu.

Nie są to konkretne i precyzyjne definicje, unikaj nawet pojawienia się którejkolwiek z powyższych rzeczy. Jeśli nie wiesz jak postąpić, postąp własciwie.

To jest forum publiczne, a wyszukiwarki indeksują te dyskusje. Utrzymuj odpowiednie i bezpieczne linki, obrazy i język dla rodziny i przyjaciół.

Publikuj tylko treści należące do Ciebie

Nie możesz udostępniać żadnej cyfrowej treści bez pozwolenia osoby, do której dana treść należy. Nie można publikować opisów, linków ani innej metody kradzieży własności intelektualnej (oprogramowania, wideo, audio, obrazów) oraz łamać jakiegokolwiek prawa. Nie tylko w klubie, ale wszędzie indziej również.

Pytania i niejasności

Ta strona jest zarządzana przez lokalny i przyjazny personel oraz przez Ciebie – czyli naszą społeczność. Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie sposobu funkcjonowania tej strony, załóż nowy wątek w kategorii “Klub Automatyka” a z chęcią z Tobą o tym porozmawiamy (oczywiście wcześniej sprawdź w tej kategorii czy nie ma już odpowiedzi na Twoje pytania. Jeśli istnieje jakiś nagły problem, możesz się z nami śmiało skontaktować poprzez zakładkę związaną z naszym personelem.

Zasada 10: Warunki usługi i regulamin

Tak, ten żargon prawniczy może wydawać się nudny, ale musimy się chronić – a przez to również Ciebie i Twoje dane – przed nieprzyjaznymi ludźmi. Posiadamy warunki korzystania z naszego serwisu opisujące Twoje (i nasze) zasady zachowania oraz prawa zwiane z treścią, prywatnością i przepisami. Aby korzystać z naszych usług musisz wyrazić zgodę na przestrzeganie naszych warunków korzystania z serwisu.

Dziękujemy że zapoznałeś się z tymi zasadami.
Pozdrawiamy i zapraszamy do dyskusji,
Administracja Klubu.