Witam mam pewien problem, otóż jestem studentem elektrotechniki i mam spore problemy w rozwiązywaniu zadań z automatyki. Posiadam książkę “Automatyka podstawy teorii.” Andrzeja Dębowskiego kupioną właśnie w celu nauki rozwiazywania zadań z automatyki lecz sama książką jest napisana w sposób dla mnie ciężko przyswajalny. Wiele zadań które przedstawia tam autor jest rozwiązane tak że później zachodzę w głowę co z czego wynika i skąd takie przekształcenie danego wzoru. W samym Internecie znajdzie się sporo filmików odnośnie zadań z automatyki lecz zwykle jest to 1-2 filmy od danego autora omawiający same podstawy. Czy możecie polecić jakąś inną książkę napisaną w trochę bardziej przystępny sposób albo jakaś stronę lub też kanał na youtube który pokazuje jak rozwiązywać takie o to zadania? Bardzo zależy mi na tym aby umieć rozwiązywać takie zadania i z czystym sumieniem stwierdzić ze ogarniam temat. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
Człowieku, nie napisałeś jakie zadania, czy chodzi o teorie sterownia, czy o mechatronikę. Nie wiem transmitancję operatorową czy schematy blokowe automatyki (ciekawy nie poruszany temat), ja odpowiedzi na te pytania znalazłem w materiałach ze studiów z innych uczelni zamęczonych na chomikuj.pl, szczególnie laborki. Musisz się nauczyć studiować a nie posiłkować jedna książką.
PozdrawiamSchematy_Blokowe.pdf (440,2 KB)
Pamiętam jak to miałem na politechnice…piękne i straszne czasy…myślę że nie ma jednej książki która to ogarnie, po za tym książki przy tym to tak jak byś miał ogarnąć czym żądli pszczoła a składem chemicznym i całą infrastrukturą i budową pszczoły… Książki wprowadza Cię tak głęboko że możesz po godzinach czytania zrozumiec tyle że jeszcze nic nie umiesz. Ale spokojnie. Jest to do ogarnięcia. Ale również gwarantuję Ci że to czego się nauczysz na studiach to jakies 20% wykorzystasz to w naszej dziedzinie… niewiele…idź w wolnym czasie do pracy, chociażby szyć szafy elektryczne. Piękna praktyka. Pozdrawiam