Jestem nowy, jak poznać automatykę od podstaw?

Proszę o wsparcie. Jestem nowy w tej dziedzinie. Nigdy nie miałem do czynienia z tą materią. Pomocy, od czego zacząć

Hej
Rozpoczęcie pracy automatyka nie jest takie proste, gdyż dziedzina ta łączy w sobie wiele różnych składowych - elektryka, mechanika, programowanie, do tego przydatny jest jeszcze zmysł estetyczny jeśli chodzi o panele HMI itd.
Pierwszym pytaniem na jakie musisz sobie odpowiedzieć jest kwestia kierunku w którym chcesz się rozwijać - projektowanie czy programowanie.
Jeśli projektowanie musisz wykazać się znajomością doboru sprzętu oraz podstawami z zakresu połączeń elektrycznych, a na koniec zmysłem planowania przestrzennego w celu rozmieszczenia elementów w rozdzielnicy.
W kwestii programowania temat jest o wiele bardziej złożony. Nie spotkałem się żeby w polskich firmach był podział na robotyka i automatyka PLC, ogólnie to możesz posiadać większa wiedzę w danym zakresie, ale z reguły musisz uruchomić oba urządzenia. Tutaj każdy producent urządzenia ma swój programator, w każdym programuje się podobnie, ale są różnice.

Jeśli chcesz zacząć określ najpierw w którym kierunku chcesz się rozwijać, bo każdy ma swoje plusy i minusy.

Witam
Podepnę się do pytania. Bo zastanawiam się nad przebranżowieniem ze specjalności programowanie w cnc, po studiach. Pracuję natomiast jako technik obsługi systemów wizyjnych.
Pomyślałem o automatyce ze względu na to czym się zajmuję w pracy. Tylko nie wiem też czy to możliwe żeby się przebranżowić na automatyka i czy warto. Jeśli się da to jaki kierunek wybrać, czego się uczyć, od czego zacząć, jak zdobyć praktykę.

Zacznij od darmowego kursu Podstaw Automatyki

Tutaj jesteś w błędzie. Robotyk a programista PLC to dwie różne sprawy. Jeśli jesteś w UR to OK takie rzeczy przejdą ale w firmach integratorskich nie.