Kierunek rozwoju

Witam wszystkich oraz z góry chciałbym podziękować za kreatywne komentarze i opinie które pojawią się pod tym postem.

Jestem elektrykiem z zawodu i rozpocząłem pracę w stosunkowo dużej fabryce jako inżynier. Muszę przyznać ze doświadczenie które tutaj nabywam jest bezcenne, nie sądzę że gdziekolwiek indziej mógłbym mieć do czynienia z takimi maszynami jak tutaj, ale nie dlatego piszę tego posta.

Jak już wspomniałem jestem elektrykiem z zawodu, aczkolwiek jeżeli chodzi o pracę dla elektryka jest tego nie za wiele. Całość zamyka się w wymianach silników trójfazowych, czasami jakichś falowników, od święta jakiś ethernet switch etc, większość prac to prace mechaniczne (naprawa taśmociągów, pasów transmisyjnych, skrzyń biegów etc. Biorąc pod uwagę że duża część maszyn jest wciąż na gwarancji i do wszelkich napraw są wzywani serwisanci gwarancyjni - dużą część czasu spędzamy pomagająć operatorom w utrzymaniu ruchu. Mógłbym powiedzieć pieniążki się zgadzają, więc nie ma co narzekać - aczkolwiek czuję że tracę w ten sposób na “Mojej karierze” zajmując się utrzymaniem ruchu, a nie naprawami specjalistycznymi które o wiele bardziej mnie interesują czy programowaniem które mógłbym powoli poznawać. Firma ma duży potencjał to na pewno, aczkolwiek ze względu na całe zamieszanie z korona wirusem, jesteśmy bardzo skupieni na produkcji aniżeli na realizowaniu czyichś ambicji aby zostać technikiem.

Chciałbym poznać Wasze opinie, jak zaczynaliście, czy Waszym zdaniem jest warto dalej inwestować czas w “utrzymanie ruchu” , czy może zacząć realizować swój własny plan nauczania.

Z góry dziękuję za opdowiedzi!

Koledzy, jakieś pomysły ?

Cześć,