KURS CZYTANIA SCHEMATÓW ELEKTRYCZNYCH

Cześć !

Czy interesujesz się automatyka? Chcesz podnieść swoją wartość rynkową aby znaleźć lepszą pracę?

Lubisz technologię lub po prostu musisz zaspokoić ciekawość ?

DOBRZE TRAFIŁEŚ !

Nie da się tego osiągnąć bez znajomości czytania schematów !

Witam Cię na „ Kursie czytania schematów elektrycznych ”, podczas którego poznasz podstawowe symbole, zasady tworzenia oraz przećwiczysz rysowanie prostych, przykładowych schematów.

Zacznijmy od planu, abyś mógł zobaczyć co i gdzie znajdziesz:

1. Elementy na schematach

W tym :

  • Przyciski,
  • złącza,
  • węzły,
  • przekaźniki,
  • oraz źródła zasilania

2. Zasady rysowania schematów elektrycznych i elektrycznych

W tym :

  • Przecinanie się linii
  • równoległość linii
  • prostopadłość linii
  • oznaczanie symboli
  • numeracja zestyków

3. Proste schematy do narysowania + Odpowiedzi.

Jednak zanim zaczniemy…

Kim jestem ?

Nazywam się Artur Dybich. Z wykształcenia jestem Technikiem Mechatronikiem i w tym roku piszę egzamin zawodowy, aby uzyskać tytuł Technik Automatyk. Lubie uczyć. Mam rozwinięte tak zwane „soft-skills”, które pozwalają mi komunikować się bez większych trudności i przekazywać wiedzę bez nie jasności (Nawet rymować umiem :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Kilka słów na wstępie ( już zaczynamy, daj mi jeszcze sekundę, obiecuję :yum:)

Rynek przedsiębiorstw produkcyjnych będzie rozwijał się w kierunku automatyzacji — to nieuniknione . Jednak „automat” w każdym znaczeniu tego słowa, nie obejdzie się bez swojego „ operatora „. Rynek pracy zareaguje na to w sposób oczywisty — będzie potrzebował operatorów. Nie da się być operatorem bez, chociaż podstaw czytania schematów. Jak już wytłumaczyłem Ci, dlaczego warto, abyś przeczytał ten kurs — ZACZYNAJMY !

1. Elementy na schematach

Każdy schemat musi się z czegoś składać. Całość nie istnieje bez elementów składowych. Te elementy nazywamy Symbolami .