Nauka programowania sterowników w środowisku CODESYS

Witam,
Programowałem sterowniki Allen-Bradley oraz Siemensa, ale mam zaległości w kwestii Codesys, które chciałbym nadrobić. Dodam, że nie mam doświadczenia w programowaniu w językach wysokiego poziomu.

Mam pytanie do użytkowników forum czy macie jakieś wskazówki jak najlepiej rozpocząć swoją przygodę z programowaniem w środowisku Codesys? Od razu zaznaczę, że chodzi mi tutaj o poznanie tych możliwości Codesys, których nie ma w AB czy Siemensie.

Byłem rok temu na szkoleniu z programowania sterowników Lenze w PLC Designerze. Po tym szkoleniu wykonałem 1 prostą aplikację. Właśnie skończyłem odświeżać sobie informacje z materiałów szkoleniowych, które dostałem. Mam zainstalowany najnowszy Codesys oraz PLC Designer. Wszystko jest spoko tylko mam wrażenie, że to środowisko kuleje w kwestii dostępnej dokumentacji oraz helpa w porównaniu do AB a jeszcze bardziej w porównaniu do Siemensa.
Przykładowo jeśli ktoś chce się nauczyć programować w Studio 5000 lub TIA Portalu to może odpalić program, symulację, a następnie po kolei zapoznawać się ze wszystkimi elementami dostępnymi w środowisku. W przypadku TIA Portalu i Studio 5000 odpalam sobie program i mogę po kolei przechodzić przez wszystkie jego elementy, a wtedy gdy coś jest dla mnie niejasne klikam F1 i dostaję komplet informacji, których potrzebuję. Dodatkowo jest jeszcze pomoc kontekstowa i opcja HELP w wielu okienkach. Muszę powiedzieć z doświadczenia, że takim sposobem nauczyłem się bardzo dużo w kwestii Siemensa i Allena-Bradleya. Chciałem pójść tą drogą również w Codesysie i natrafiłem na barierę. Po kliknięciu F1 help rzeczywiście jest, ale w mojej opinii nie jest zbyt dobry. W żadnym okienku nie natrafiłem na przycisk HELP.
W związku z tym pomyślałem, że pójdę drogą manuali - w końcu na temat Siemensa i Allena-Bradleya również edukowałem się w ten sposób. Niestety tutaj też pojawił się problem, bo ciężko o dobrą dokumentację.