Od zera do autmatyka- ROAD MAP

Siema!
Z racji tego, że to mój pierwszy dzień na forum szybko streszczę skąd się wziąłem i do czego zmierzam.
Jestem 24 letnim konstruktorem urządzeń mechanicznych (aktualnie zajmuje się pneumatycznymi układami hamulcowymi) z ok 2.5 letnim doświadczeniem. Mechanikę i budowę maszyn ukończyłem ponad rok temu. Podczas tej krótkiej przygody w branży mechanicznej, wyciągnąłem kilka wniosków które aktualnie skłaniają mnie do zmiany branży do której zawsze mnie ciągnęło tj. do automatyki/ mechatroniki. Nie jestem zupełnie zielony, nie jest mi obca elektryka, znam podstawy elektroniki jestem w stanie zaprogramować prosty układ sterowania z mikrokontrolerem a na studiach nigdy nie sprawiało mi problemów podłączanie i tworzenie układów np. na elektrotechnice. Niemniej jednak zanim zacznę szukać jakiejkolwiek pracy w branży chciałbym konkretnie się do tego przygotować nabyć niezbędną wiedzę i uzupełnić braki aby być od razu wartościowym gościem, a nie zielonym łebkiem.

Do rzeczy chciałbym poświecić kilka miesięcy na “domowe studia”, których plan właśnie układam. Chciałbym żeby była to logiczna droga krok po kroku z sensownym planem nauki. Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i posłuchać waszych rad, czy to odnośnie drogi rozwoju, niezbędnych umiejętności, mniej oczywistych umiejętności, przydatnych kursów, certyfikatów itp. Na koniec chciałbym zrobić schemat “Road mapy”, która bedzie obrazowała drogę od zera do automatyka którą chetnie się podziele.
W dalszym etapie pomyślę nad kursami np. EMT czy też szkołą podyplomową wiec za jakiekollwiek sugestie z tym związane również będę wdzięczny. Jeżeli istnieją jakieś godne polecenia możliwości rozwoju poza granicami naszego państwa również jestem otwarty.

1 polubienie

Na pierwszy ogień mogę polecić dwa kursy o programowaniu easyE4, podstawowy i zaawansowany.
Później zrób darmowy kurs o falownikach i serwomechanizmach. Wszystkie sa dostępne na www.kursyautomatyki.pl