Praca jako programista PLC - co trzeba wiedzieć, jak się przygotować?

Cześć,
Jestem niedawnym absolwentem studiów I stopnia AiR na AEI w Gliwicach i szukam teraz pierwszej pracy w zawodzie. Jako że w trakcie studiów najlepiej podeszło mi programowanie PLC i zabawy z HMI/SCADA, właśnie na tym chciałbym się skupić.
Problemem może być fakt, że niezbyt wiele przerabiałem ponadprogramowo i na ten moment nie mam żadnego doświadczenia w pracy w tej branży (poza praktykami zawodowymi w dziale SCADA, które przedłużyły się ponad miesiąc bo doprowadzałem projekt do końca i nie chciałem przerywać po zaliczeniu wymaganej liczby godzin). W ramach studiów programowałem sterowniki Siemens i Allen-Bradley. Podstawy zdalnie, na szczęście na ostatni semestr wróciliśmy na stacjonarne i tego też udało się liznąć. Pracowałem na Simatic Step 7, trochę TIA Portal i Studio 5000 Logix Designer.
Presji finansowej nie mam więc jestem nastawiony na lata minimalnych zarobków i intensywnej nauki aż do momentu zostania na tyle wartościowym pracownikiem, że zasłużę na coś więcej.

Przechodząc do pytania:
Jak wygląda praca programisty PLC? Na delegacje jestem jak najbardziej otwarty i jestem świadomy tego, że stanowią integralną część zawodu. Jak przygotować się do takiej pracy? Nie łudzę się, że wiedza zdobyta w trakcie studiów pozwoli na natychmiastowe rozpoczęcie pracy jako ktoś wartościowy dla firmy. Wiem też, że najlepszym sposobem na naukę jest właśnie rozpoczęcie pracy, ale w przypadku gdyby nikt nie pokusił się o zatrudnienie żółtodzioba, chciałbym mieć możliwość douczenia się, porobienia jakichś kursów które pozwolą mi na łatwiejszą adaptację lub chociażby zwiększą moją atrakcyjność jako potencjalnego pracownika.

Z góry dzięki za pomoc.

Cześć,