Programowanie Robotów Staübli

Witam wszystkich zajmujących się robobotyką.
W ostatnim czasie sporo poświęcam czasu nad programowaniem robotów Staübli, może jest ktoś na forum kto miał do czynienia z tymi oto robotami i chce się podzielić ciekawymi projektami i pomysłami.

Witam,

Firma w której pracuję używa tych robotów od lat w jednym ze standardowych projektów Robopod.


Z tego co mówią są to bardzo dobre roboty. Szybkie wydajne, niezawodne łatwe w integracji. Wiem brzmi jak reklama ale to na prawdę opinia kolegów “po fachu”.

Ja dotychczas nie miałem do czynienia z tymi robotami ale wkrótce się dowiem nieco więcej. Mam teraz projekt gdzie robot ten będzie służył do nakładania podkładu na plastikowy komponent.

Na pierwszy rzut oka składnia VAL3 wydaje się podobna to ABB’owskiego RAPID’a. Plusem ABB jest oprogramowanie, które nawet w darmowej wersji umożliwia edycję kodu. W przypadku Staubli SRS za taką funkcjonalność trzeba już zapłacić. Nie wiem jak wygląda kwestia programowania tego robota bez SRS a tylko z teach pendanta, na ile jest to możliwe/wygodne.
Zdziwił mnie też stosunkowo niewielki payload 2kg (TX-60L) co prawda w mojej aplikacji wystarcza ale jednak. Owszem można zamówić tego samego robota z większym payload’em (5kg) ale trzeba to uwzględnić przy zamówieniu. Dla porównania LR Mate 200iD/7L, którym wcześniej pracowałem ma 7kg payload w standardzie.
Podsumowując wyglada na to, że to bardzo przyzwoity robot, który ma same plusy… plusy dodatnie i i plusy ujemne :slight_smile:

Pozdrawiam!

1 polubienie

To też moja opinia do tej pory miałem przyjemność pracy z ABB I FANUC Ale Staubli jak dla mnie przypadł najbardziej. Co do języka podobny do BASIC,C, PASCAL A w darmowej wersji SRS mozna wszystko zrobić za pomocą emulator. Jeśli kupimy licencje maintenance to mamy zdalny dostęp do robota i możemy edytować program zdalnie co jest super sprawa zwłaszcza podczas uruchomienia. Co do payload to TX 90 stosunkowo nie duży robot ma już udźwig 20kg.
Pozdrawiam.