Sterownik Siemens S7-300

Witam wszystkich.

Na wstępie dodam, że jestem początkujący jeżeli chodzi o sterwoniki PLC.
Posiadam sterownik siemensa S7-300 CPU313C-2 DP chciałem spytać o możliwości podłączenia go do laptopa (Oprogramowanie TIA Portal V14), jedyne informacje jakie udało mi się znaleźć w tym temacie to adapter MPI/USB czy to jedyna możliwość podłączenia tego sterownika pod komputer?? Dodam, że do sterownika mam jeszcze adapter S7-LAN jednak na jego temat również mało informacji.
Z góry dziękuje za udzielenie odpowiedzi.

S7-lan daje Ci mozliwosc podlaczeni sterownikow z mpi/ppi/dp do laptopa poprzez rj45. Druga Twoja przejsciowka daje kozliwosc podlaczenia tego sterownika poprostu przez usb. A wiec kazda z nich mozesz sie polaczyc do kompa.

Dla ścisłości adaptera MPI/USB nie posiadam, mam tylko S7-LAN jednak mam problem z połączeniem przez niego sterownika z komputerem. Jeżeli utworzę sobie nowy projekt i wybieram model sterownika przy próbie połączenia go przez opcję Go online mam do wyboru połączenie tylko przez Teleservice. Jeżeli wybiorę opcje Accessible devices to znajduje mi mój sterownik jednak mam do niego tylko podgląd w żaden sposób nie mogę ingerować w program i inne opcje.


Możesz podać trochę więcej informacji o twoim S7-LAN, producenta, model itp?
Z tego co pamiętam urządzenia tego typu to po prostu bramka komunikacyjna, więc np. produkty IHBsoftec wymagały zainstalowania sterowników(IBHNet:Settings within TIA® - IBHsoftec Wiki English) lub umieszczenia w projekcie stacji, która będzie reprezentowała to urządzenie(IBHNet:Settings within TIA® without IBHNet driver - IBHsoftec Wiki English).
Więcej informacji można znaleźć na stronie: IBHsoftec Wiki English nawet jeśli jest to urządzenie innego producenta to możliwe że sposób konfiguracji jest podobny.