Witam
Podczas wymiany czytnika kodów kreskowych marki SICK, napotkałem się na pewien problem, wymiana polegała na zmianie czytnika CLV450-6010 na CLV650-6000, oraz wymianie modułu przyłączeniowego Profibus: CDM-420-0001 wraz z modułem kopiującym CMC600-101.
A więc tak, zmieniłem plik GSD w PLC S7-300 a następnie zmieniłem CDM420 wraz z CMC600 podłączając stara głowice CLV450. Po ponownym włączeniu zasilania, parametry powinny zostać skopiowane z głowicy CLV450 do modułu CMC600. Następnie zmieniłem głowice na nowy model CLV650, i po ponownym wyłączeniu i włączeniu zasilania, parametry powinny zostać skopiowane z CMC600 do głowicy CLV650. I tak też się stało, sprawdzałem parametry oraz jakość odczytu używając softu SOPAS od SICK. I tutaj jest problem! Skaner dostaje sygnał od PLC poprzez Profibus DP aby czytać kod lecz kod nie zostaje wysłany do PLC.
Wydaje mi się że coś jest nie tak z “Output format” ponieważ różni się od tego starego z CLV450. Niestety nie jestem w stanie wprowadzić tych zmiennych używając SOPAS.
Czy jest tu jakiś ekspert, i byłby w stanie wytłumaczyć to.
Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
Cześć.
Najprościej skonfigurować wszystko w Hardware config na sterownik. Wtedy po Stopie sterownika parametry zostaną wgrane do skanera, przez ten “box”, który jest wpiety do PB lub profinet. Najpierw sam box powinien być odlaczony od skanera. Wyłącz / włącz, następnie podpinamy skaner i config powinien zostać przesłany. Jeżeli nie to powtórzyć operacje. Możesz wrzucić screen konfiguracji w HW skanera?
2 polubienia
Ostatni post dotyczył cdf600, nie cmc600. Usunąłem żeby nie wprowadzać zamieszania.
Hej. Mieliśmy kiedyś taki problem przy wymianie skanera sicka na wyższy model. U nas pomogło zamówienie adaptera z sicka zamieniającego układ pinów we wtyczce, ponieważ w nowszych modelach miały one inny układ.
1 polubienie
Witam
Wreszcie znalazła się odpowiedź na mój problem.
Dostałem odpowiedź od firmy SICK oddział UK, i tak jak podejrzewałem problem był w “output format” - brakowało dosłownie dwóch literek -”X” przed kodem oraz “S” jako terminator na koniec kodu (Zobacz na załączonym obrazku). Już wprowadziłem zmiany do skanera i wszystko śmiga jak należy, dziękuję wszystkim którzy się udzielili i starali pomóc. Pozdro.
3 polubienia
Dzięki, za dopisanie rozwiązania! Tak powinniśmy postępować aby kończyć dane wątki supportowe! Zmierzamy w dobrym kierunku
1 polubienie