Jaki zestaw startowy/startowy do nauki programowania PLC?

Wcześniej pisałem w tym temacie Prefabrykacja szaf jak zdobyć doświadczenie?

Obecnie pracuję jako elektromonter i kończyłem Automatykę i Robotykę I stopień na Politechnice 2 lata temu. Teraz chciałbym zmienić pracę i znalazłem parę ogłoszeń firm, które nie wymagają doświadczenia i w ogłoszeniu mieli napisane “mile widziani absolwenci studiów wyższych bez doświadczenia zawodowego w branży automatyki (umożliwiamy szybki rozwój poprzez wewnętrzne szkolenia PLC)”

Na studiach mieliśmy sporo programowania PLC głównie Siemens/B&R w języku drabinkowym. I teraz to kwestia przypomnienia z tym, że w ogłoszeniu jest język SCL

[Mile widziane:
+znajomość sterowników PLC (środowisko SIEMENS STEP7 i TIA PORTAL) na poziomie konfiguracji/diagnostyki/programowania oraz komunikacji z urządzeniami automatyki przemysłowej (Profinet, Profibus)

+dobra znajomość środowiska TIA PORTAL, języka SCL oraz sieci PROFINET będzie dodatkowym atutem)]

I teraz znalazłem książkę Podstawy programowania sterowników S7-1200 w języku SCL i zestaw startowy do tego sterownika kosztuje 735 zł (Simatic S7-1200)
Zestaw startowy Siemens SIMATIC S7-1200 PROMO - sterownik PLC S7-1200 CPU1211C DC/DC/DC, przycisk - Sklep Kamami

I tak się zastanawiam, bo lepszy byłby jakiś zestaw z panelem HMI, jak myślicie kupić ten konkretnie Siemensa czy jakiś inny z panelem HMI. Może jakiś polecicie? Czy może uczyć się przez symulator, ale studentem już nie jestem więc do Tia Portal dostępu już nie mam. I co do kwestii komunikacji między sterownikami o sieci Profinet skąd brać info.

I znacie jakieś inne materiały/książki o programowaniu w języku SCL?

Ponawiam pytanie, ktoś się wypowie? :wink: