Prefabrykacja szaf jak zdobyć doświadczenie?

Witam jestem absolwentem Politechniki po kierunku automatyka i robotyka, po studiach 2 lata temu, zacząłem pracę jako automatyk ds SRK. Na studiach wiadomo były przedmioty typowe jak teoria sterowania/sterowniki PLC itd.

I teraz tak stwierdziłem, że chciałbym zmienić branżę trochę, i są różne oferty jako automatyk w utrzymaniu ruchu, są różne wymagania dotyczące różnych marek sterowników PLC, ale wymagane jest doświadczenie, a ja go akurat w tym kierunku nie mam, bo i bym musiał poprzypominać sobie jak programowalne się w Tia Portal czy innych programach.

Więc stwierdziłem, że chciałbym spróbować swoich sił w prefabrykacji szaf rozdzielczych, akurat takie w mojej pracy widuję, schematy elektryczne i inne rzeczy też czytamy i montujemy, ale tak typowo doświadczenie w szyciu szaf nie mam. A chciałbym je zyskać, dziś znalazłem ofertę jako “elektryk przemysłowy” typowo szyjący szafy pod stanowiska robotów przemysłowych, ale wymagane jest 2 letnie doświadczenie.

I tak się zastanawiam jak je zyskać, czy aplikować i liczyć, że wezmą. Patrzyłem na kursy tj. 3 dniowy za 2600 zł, więc trochę drogo, czy próbować jakoś samemu pokupować narzędzia jak zaciskarka do końcówek kabli/ściągacz do izolacji itp. które w sumie mam i kupić z 4 szyny DIN wziąć jakiś schemat, i dokupić elementy jak rożnicowki itd. i spróbować sobie to “uszyć” żeby dojść do wprawy czy jak? Jak zaczynaliście w tym fachu, może po prostu rozsyłać CV’ki i ktoś przyjmie co sądzicie? Pozdrawiam.

Cześć,

jeśli nie masz doświadczenia to musisz je zdobyć. Nie zrobisz tego w domu no bo kto ma Ci to pokazać? Jedynie YouTube, ale to mimo wszystko jest za mało.

Piszesz że nie szukasz jako automatyk bo nie masz doświadczenia, w kolejnej części piszesz że szukasz jako elektryk przemysłowy ale również nie masz doświadczenia…